ماهنامه اوخواهدآمد-ش12-ویژه نیمه شعبان ،همراه با مسابقه
زندگی با طعم سیب...Living with Apple Flavor
اگر داشته های زندگی خود را شمارش کنید؛ مجالی برای شمارش نداشته های زندگی خود نخواهید یافت . . .

 

 

این ماه ماهنامه اوخواهدآمد همراه با مسابقه می باشد که دوستان عزیز می توانند توضیحات لازم را در صفحه آخرمطالعه کنند.

ماهنامه { او خواهدآمد } باهدف گسترش معارف مهدویت هرماهه توسط { حلقه منتظر -کانون فرهنگی انصارالحسین(ع) دارگان} تهیه می گردد.علاقه مندان می توانند جهت مشاهده آرشیو و یا ماهنامه های جدید به بخش { ماهنامه اوخواهدآمد } درقسمت موضوعات همین وبلاگ مراجعه نمایند.

 

 

 

     ای کاش ...

 اي ذخيره ي خدا در زمين

 اي مهربان ترين...

 اي كاش اهل عالم مي دانستند كه با آمدنت،چه سعادتي به آنان روي خواهد آور 

اي كاش مسيحيان جهان مي دانستند كه مسيح (ع) خود دلداده ي توست وبراي ظهورت لحظه شماري مي كند تا از آسمان فرودآيد، در نماز به تو اقتدا نمايد وپيروان خويش را به تبعيّت از تو فراخواند. اي كاش پيروان زرتشت،اين معنا را در مي يافتند كه((پندارنيك، گفتار نيك وكردار نيك)) تنها وتنها در دوران طلايي ظهور توست كه مجال بروز خواهد يافت. تو را ((يوسف زهرا)) صدا مي زنند و به يوسف تشبيه مي كنند، هر گاه تورا با اين لقب ياد مي كنند نا خود آگاه آيه اي از قرآن كريم برايم تداعي مي شود . آن گاه كه برادران خطا كار يوسف به محضر او شرفياب شدند ،يوسف (ع)آن ها را با اين بيان مخاطب قرار داد كه :    {هل علمتم مافعلتم بيوسف واخيه} هيچ مي دانيد با يو سف و برادرش چه كرديد؟ بلا فا صله بانويي قد خميده در برابر مجسّم مي شود كه مرا ويكايك شيعيان ومردم جهان را مورد خطاب وعتاب قرار مي دهد كه ((هل علمتم ما فعلتم بيوسف))؟ هيچ مي دانيد با يوسف من چه كرديد؟هيچ مي دانيد در اين1173سال كه از شروع غيبتش مي گذرد بر مهدي من چه گذشته است؟از اشك هاي غريبانه اش با خبريد؟! از غصّه ها و قلب پر از خونش چه مي دانيد؟براي خلاصي او از زندان غيبتش چه كرديد؟چرا براي رهايي او از غربت وغيبت ومظلوميّت دعا نمي كنيد؟ اي كاش صدها ميليون مسلماني كه هرروز وبار ها در نماز هاي روزانه ي خويش

 -----------------------------------------------------------------------------    1

((اهدنا الصّراط المستقيم )) مي گويند،از پيامبر مهربان خويش در حجّت الوداع مي شنيدند ومي پذيرفتند كه صراط مستقيم، تو هستي . تو فصل مشترك ميان تمام اديان ومكاتبي،امّا افسوس كه حتّي در ميان شيعيان، هنوز زبان مشترك و عزم راسخي براي دم زدن از تو ديده نمي شود. كاش به دنبال پاسخي براي اين سؤال مي گشتيم كه آيا غيبت وليّ خدا،سرنوشت محتوم و تغيير ناپذير الهي است و يا اين ما هستم كه تا كنون او را نخواسته ايم و ظهورش را طالب نبوده ايم؟ كاش متوجه مي شديم كه فرمول ظهور،سخت وپيچيده نيست واين آگاهي،بيداري،در خواست ودعاي ماست كه ظهور را پيش از موعد مقرّر رقم خواهد زد و غفلت ‍وخواب آلودگي ما از جمله علل اساسي در تاخيرظهور حجّت خداست. اي كاش مي دانستيم دردعا براي ظهورت چه اسراري نهفته است وچه بركات وآثاري برآن مترتّب است؟ اگرهمه باهم يك دل ويك پارچه ازدرگاه حضرت حق،ظهور نوراني ات را خواستارمي شديم چه بسا هم اكنون ظهور صورت پذيرفته بود! و تو چه عظمتي داري كه امير مومنان (ع)،آن عدل مجسّم آرزوي بر پايي دولت تو شوق ديدن حكومتت را بر دل دارد؟ ((آه! چه قدرمشتاقم كه آن ها را در زمان تشكيل دولتشان ببينم !))«كفايه الاثر:ص 220» اي كاش عزاداران، سينه زنان وگريه كنان بر سالار شهيدان مي دانستند كه هم اينك حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) تعزيه دار غربت و سو گوار مظلوميّت توست تا آن جا كه مي فر مايد: ((مهدي ما در عصر خودش مظلوم است)) هر خیری که در این زمان به ما می رسد وهر عنایتی که از جانب خداوند – تبارک وتعالی – به ما می شود و هر بلا ومکروهی که از ما دفع می گردد همه وهمه به میمنت

------------------------------------------------------------------------------------  2

 وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) است . ابلیس ما را نفریبد. پنبه های غفلت را از گوش جان بیرون آوریم. تنها و تنها باید به این آستان متوسل شویم اگر کوتاهی کنیم عذری پذیرفته نیست . حجّت بر ما تمام است. مطمِِئن باشید هیچ کجای دیگر هیچ خبری نیست . اصلاً ما به دنیا امده ایم تا امام زمان خویش را بشناسیم. بهشت این جا است؛دنبال خلق بروی تورا به جهنّم می کشاند. تمام زیبایی این جاست؛ مراقب باش زینت شدگان شیطان از تو دلربایی نکنند. دم زدن از او در دنیا وآخرت به تو آبرو واعتبار می بخشد. دعایش تو را عاقبت به خیرمی کند؛ ولا یتش تو را و کردارت را پاک می گرداند. محبّتش،آتش جهنّم را از تو دور می سازد. اظهار کوچکی در آستانش تو را بزرگ می کند؛ اگراو را اطاعت کنی خدا را اطاعت کرده ای و اگر او را معصیت کنی خدا را معصیت نموده ای. خدمت به امام زمان(عج) خدمت به خداست ، توجه به امام زمان (عج) توجه به خداست. عذرت را و توبه ات را هم می پذیرد و گذشته ات را به رخت نمی کشد.

 مردان و زنان آخرالزمان

 برمردم زمانی فرا می رسد که هم و غمّشان (فقط) شکمشان و شرف آنها، اموالشان و قبلة آنها ، زنانشان و دین آنها ، درهم ها و دینارهایشان است ، آنان بدترین مردم هستند و در نزد خدا ، ارج و قربی ندارند. امام صادق(ع) نیز می فرمایند: یخرج الناس من دین الله افواجا کما دخلوا فیه افواجا. مردم گروه گروه از دین خدا خارج می شوند همانگونه که گروه گروه داخل آن شدند. شیطان دراجزای بدنشان نفوذکرده...وباخونشان مخلوط شده است ومردمان را وسوسه می کند که تهمت بزنندتا فتنه ها افق شهرها را فرا گیرد ، مومن بیچاره ای که دوستدار ماست می گوید :

-----------------------------------------------------------------------------------  3

 من ازمستضعفانم! و بهترین مردمان در آن دوران کسی است که مراقب خود باشد .ودر خانه اش بماند و از همنشینی با مردم دوری کند.(الزام الناصب،ص197) همسایه،همسایه اش را اذیت می کند درحالی که هیچ مانعی(ازاذیت کردن همسایه) برایش وجود ندارد.(بشاره الاسلام،ص132) زمانی که مردمان آن زمان ظاهری زیبا و باطنی پست دارند.هرکس آن ها را ببیند تعجب می کند و کسی که با آن ها معامله کند مورد ظلم قرارمی گیرد.(الزام الناصب،ص194) مرد از زنش اطاعت مي كند در حالي كه پدر و مادرش را نافرماني مي كند و در هلاكت برادرش تلاش مي كند و همسايه اش را آزار مي دهد و صداي فاجرات بلند مي شود.(الزام الناصب،ص195) خداوند زنان و مردان همجنس باز را لعنت كند.(نهج الفصاحه،ج2،ص474) هنگامي كه پسر همچون زن ، خويش را در اختيار خريداران قرار دهد . به راستي آدمي تا به كجا مي تواند سقوط كند كه حتي از حيوانات هم پست تر شود! انساني كه بايد به عنوان خليفه و جانشين خدا در زمين باشد با پيروي از خواسته هاي شيطاني دل خويش ره به سوي تباهي بر مي گزيند و از هر جنبنده اي پست تر ميشود! اين سقوط بي انتها نتيجه ي هرج و مرج گرايي در حوزه ي شناخت و ادراك آدمي است . مردان امّت من با طلا ، خود را زينت مي دهند و لباس حرير و ديبا مي پوشند و لباسي از پوست پلنگ بر تن مي كنند ، در اين هنگام،باران فراوان مي بارد؛ امّا گياهان و بركت كم مي شوند و زلزله بسيار مي شود.(استفاده از پوست پلنگ حرام است).(بحار الانوار،ج52،ض257) دنيا را تصور كن در حالي كه امتم نماز را ضايع مي كنند و از شهوات پيروي مي كنند و قيمت ها گران مي شود و لواط فراوان مي گردد و ديوار خانه ها تزيين شده،خانه ها مرتفع بنا مي شود. بر پوست پلنگ سوار مي شوند و هر چه به دستشان بيايد ميخورند و

-----------------------------------------------------------------------------------   4

 زينت آلات مي پوشند و گناه مايه ي فخر فروشي مي شود. اگر كمي به شيوه زندگي خود توجه كنيم و نگاهي به اطراف بيندازيم به روشني خواهيم ديد كه از مصاديق اين حديث هستيم،در اين دوران عزت و بزرگي از آن كسي است كه خانه ي آراسته به تزئينات تجملاتي،اتومبيل گران قيمت و لباس هاي شاهانه داشته باشد و آنچه كه نزد پروردگار عالم معيار سنجش ارزش آدميان است،در نزد ما بي ارزش است،حلال را به حرام و حرام را به حلال مي آلائيم و به هر قيمتي در پي كسب منافع بيشتر هستيم.(الامام المهدي،ص219) به زودي پس از من اقوامي مي آيند كه غذا هاي خوشمزه و رنگارنگ مي خورند و بر مركب ها سوار مي شوند و آرايش مي كنند همچون زني كه براي شوهرش آرايش مي كند، همانند زنان خودنمايي مي كنند و روش آن ها همانند پادشاهان ستمگر است،آن ها منافقان آخرالزمان هستند، مشروبات مي نوشند، قمار، بازي مي كنند،بر مركب شهوات مي تازند،نماز جماعت را ترك مي كنند، هنگام نماز صبح و عشا خواب اند و در خواندن نماز ظهر و عصر سهل انگاري مي كنند،آن ها همچون درخت اَفلي هستند كه گلي زيبا ولي طعمي تلخ دارد،كلام آن ها حكمت و اعمالشان مرضي است كه دوا  ندارد .(منتخب الاثر،ص427) مركب يعني آنچه كه بر آن سوار مي شوند و معنايي وسيع دارد كه شامل همه ي چيز هايي كه قابليت سوار شدن را دارند مي شود،در گذشته و قبل از آغاز حياط صنعتي بشر،معمولاً مركب مصاديقي چون، اسب، قاطر،الاغ، و هر چيزي كه بيشترين كارآيي اش اختصاص به سواري دادن بود،داشت،اما امروزه مركب انسان عصر صنعت و فناوري،موتورسيكلت،اتومبيل،هواپيما و...است.

-----------------------------------------------------------------------------------   5

 مرد را مي بيني كه همسرش مرتكب زنا مي شود و او مانعش نمي شود و هرچه از اين راه كسب درآمد مي كند،مي گيرد و خرج مي كند حتي اگر تمام وجود زنش پر از گناه شود از اين كار ممانعت نمي كند و هرچه به او گفته مي شود،در برابر آنچه كه اتفاق مي افتد هيچ كاري انجام نمي دهد.(بشارة الاسلام،ص77) زن با زن ازدواج مي كند و همچون عروسي كه به نزد شوهر مي رود خود را آرايش مي كند.(الزام الناصب،ص195) پس هر گاه چنين شد،فتنه هايي بر آن ها نازل مي شود كه تاب تحمّل آن را ندارند. (بشارة الاسلام،ص78)  امروز فتنه هاي بزرگ يكي پس از ديگري بر سر مسلمانان فرود مي آيد،بيش از 60سال از تأسيس يك جلاد خانه ي صهيونيستي به دست فرزندان ابليس مي گذرد،رژيمي كه علت غايي جز خونريزي و نابودگري ندارد و اكنون سردمدار كفر و استكبار،ايالات متحده ي آمريكا با شعار مبارزه با تروريسم و با هدف جنگ صليبي به سرزمين هاي اسلامي لشكركشي كرده و آن ها را به اشغال خود در آورده،كسي كه خوب مي تواند معناي اين حديث را درك كند،كودك يتيم عراقي وفلسطینی است،كه همه چيز خود را از دست داده و تنها و بي كسي مي كوشد تا زندگي كند به اميد روزي كه انتقام گيرنده ي مظلومان نداي دادگري سر دهد. مردی را به خاطر حفاظت از زنش سرزنش می کنند. (بشارة الاسلام،ص133) هستند مرداني كه به خاطر پوشش و حجاب همسرشان سرزنش مي شوند و هستند همسران و دختراني كه بر خلاف عقيده ي همسر و پدرشان به حجاب علاقه اي ندارند.عده اي از مردان به جرم خواستن از همسر و دخترشان براي داشتن پوشش مناسب تري متهم به واپس گرايي، سختگيري و خشك مقدسي مي شوند.

-----------------------------------------------------------------------------------  6

 مرد مالش را در غير طاعت خداوند خرج مي كند و كسي ممانعت نمي كند و او را باز خواست نمي كنند،در حالي كه چون بخواهد در اطاعت از خداوند خرج كند،ممانعت مي شود.(بشارة الاسلام،ص132) و مي بيني مرد را هنگامي كه روزي بر او بگذرد و گناه بزرگي  همچون فحشا،كم فروشي،تقلّب حرام خواري و شرابخواري را مرتكب نشده باشد گمان مي كند كه آن روز از عمرش از بين رفته است.(الزام الناصب،ص183) و مي بيني مردي را كه زندگي اش از راه كم فروشي و تقلّب ميگذرد. (الزام الناصب،ص183) گويي تقلّب و فريب كاري عنصر لاينفك تجارت است،امروزه مردمان در سراسر پهنه ي گيتي به هر ميزان كه توان داشته باشند مي كوشند تا با كم فروشي و فريبكاري سود نامشروع خود را بيفزايند.كم فروشي اصطلاحي است كه داراي مصاديق پر شماري است و اختصاص به حرفه ي خاصي ندارد ، هر كسي در هر كاري كه فعاليت مي كند اگر بهترين كارآيي را از خود به نمايش نگذارد در حقيقت كم فروشي كرده است. هنگامي كه زنان با شوهرانشان در تجارت مشاركت كنند به خاطر حرص به دنيا.(منتخب الاثر،ص428) امروزه به روشني شاهد تحقق اين حديث هستيم. عده اي از زنان به جاي عمل به وظايف سنگين و مهم خود به دليل حرص به دنيا شريك همسرانشان مي شوند تا ثروت اندوزي كنند و بر دارايي هاي خود بيفزايند،در حالي كه مهم ترين وظيفه خود كه همان تربيت فرزند نيك كردار است را به دست فراموشي سپرده اند،فرزندي كه مي تواند بهترين ثروت و دارايي مادي و معنوي باشد و به عنوان يك صدقه جاريه نيكبختي ابدي را براي پدر و مادر به ارمغان آورد. مردان خود را به زنان و زنان خود را به مردان شبيه مي كنند.(منتخب الاثر،ص292)

------------------------------------------------------------------------------------   7

با كمال تأسف بايد گفت كه اين حديث در دوران ما داراي مصاديق فراواني است،گذشته از نوع پوشش،آرايش چهره ها نيز گواه اين ادعاست،با شرمساري مرداني را مي بينيم كه صورت خود را همچون زنان آراسته اند و زناني را مي بينيم كه پوشش مردان را به تن كرده اند . خداوند لعنت كند مردي كه لباس زنان را مي پوشد و زني كه لباس مردان را به تن مي كند.(نهج الفصاحه،ج2،ص473-4749) خداوند لعنت كند زناني كه خود را به مردان شبيه كرده اند و مرداني را كه خود را به زنان شبيه كرده اند!(نهج الفصاحه،ج2،ص474) هنگامي كه زنان به لباس مردان آراسته شوند و حيا از آنان گرفته شود.(الزام الناصب،ص181-182) هنگامي كه زناني را ديديد كه بر روي سرشان،چيزي همچون كوهان شتر است،بدانيد كه نمازشان پذيرفته نمي شود.(كتز العمال،ج16،ص392) در آخرالزَّمان،مرداني مي آيند كه زنانشان بر زين ها سوار مي شوند و بر تشك هايي سوار مي شوند تا اينكه به در مساجد برسند.زنانشان در عين لباس پوشيدن لخت و عريان هستند و بر سرشان چيزي همانند كوهان اشتران لاغر است،آن ها عطر بهشت را نمي شنوند،آن ها را لعنت كنيد كه آن ها از رحمت خدا به دور هستند.(صحيح مسلم،ج6،ص168) هنگامي كه زنان بر زين ها سوار شوند پس بر آن هايي كه از امت من هستند لعنت خدا باد! (منتخب الاثر،ص433) آدمي تا چه حد بايد مورد نفرت باشد كه آخرين سفير الهي كه رحمتي براي جهانيان و اسوه ي مهرباني است از خدا براي او طلب لعن كند؟ زن و مرد از افكار و كردار پليد يكديگر آگاهند امّا براي احترام به آزادي!در برابر دل خواسته هاي نامشروع يكديگر سكوت مي كنند.

------------------------------------------------------------------------------------    8

 زماني بر امّتم مي آيد كه صبر در دين،همچون در دست گرفتن آتش است.زماني بر امّتم مي آيد كه از قرآن،جز نقش و نگارش و از اسلام،جز اسمش باقي نمي ماند.به اسم،مسلمان اند؛ولي دور ترين مردم از اسلام اند.مساجدشان آباد،ولي خراب از هدايت است . مي بيني كه گوش دادن به قرآن براي مردم،سخت است؛ولي گوش دادن به صداي باطل،راحت[و دلپذير]است.مي بيني كه مردم در ترك ام به معروف و نهي از منكر،با يكديگر متحد شده اند و دينداري به كناري گذاشته شده و دوري از گناهان،در بين عالم و جاهل،جايي ندارد.

 حکومت ها و شهر ها در آخرالزمان

 تهران چنان مي شود كه قصرهايش همچون قصرهاي بهشت،زنانش همچون حورالعين هستند،لباس كافران را مي پوشند و زندگي شان،همانند زندگي ستمگران است،بر زين ها سوار مي شوند و از همسرانشان فرمانبري ندارند و درآمد همسرشان براي آنان كافي نيست.از آنها به سوي قله ي كوهها و از پناهگاهي به پناهگاهي ديگر بگريزيد همچون روباهي كه با بچه هاي خود فرار مي كند.آري تعجب برانگيز است كه امام صادق(ع)از تهراني سخن بگويد كه قرن ها بعد از صدور اين حديث از يكم روستاي كوچك به كلان شهري پهناور تبديل شده،پايتخت ايران گردد و چه اعجاب آور است كه هر آنچه در روايت بدان اشاره شده امروزه تحقق يافته است.كاخ هايي چون كاخ هاي بهشتي،زناني كه پوششي همانند كفار بر تن دارند و زندگي هايي كه جاي سادگي و پاكي را با تجملات و نا پاكي عوض كرده اند.آري چشمان آسماني مي تواند تا عمق تاريخ را رصد كنند و به خواست پروردگار بي همتا از جزئيات حوادث آينده خبر دهند.امّا اين خصوصياتي كه در باره ي تهران اشاره شد در ساير كشور هاي اسلامي هم قابل مشاهده است.شايد علت اينكه مشخصاً نام تهران در روايات آمده است،اين باشد كه

 -----------------------------------------------------------------------------------  9

چون امام صادق(ع)با علم الهي خويش مي دانستند كه ايران به مركزيت تهران روزي مركز شيعيان در جهان خواهد شد و جبهه ي ضد استكباري را رهبري خواهد كرد به طور خاص از تهران نام برده اند تا هشداري براي شيعيان باشد كه فريفته ي جذابيت هاي مادي دنيا نشوند و خويشتن را در برابر دل خواسته هاي شيطاني محافظت كنند و اسير ظواهر پر زرق و برق دنيا نگردند.(الزام الناصب،ص183) روم(غرب)،عليه مردم شام (سوریه)نيرنگ به كار مي برد و عليه آنان،جمعيت بسياري را جمع مي كند و جنگ سختي در روز فتح مي گيرد.به زودي،مردم شام ديگر نمي توانند پول و غلّه و خشكبار جمع كنند و اين جمع نشدن،از سوي روم خواهد بود. كافري از بني قنطور(ترک ها وچینی ها)،با اشراري كه رحم[و شفقتي]در دل هايشان يافت نمي شود،زوراء(بغداد)را محاصره مي كنند و كودكان را سر مي برند و به زنان،تجاوز مي كنند...واي بر مردم زوراء(بغداد) از دست بني قنطور(ترکها و چینی ها)!گويي با چشمان خود مي بينم كه حرمت زنان زير پاي سوارانشان،لگدكوب مي شود.آنها شام را به آتش مي كشند.واي بر مردم حلب(سوریه) از محاصره ي انها!...پناهگاه ها[و شهر هاي] سرزمين شام(سوریه) را از بين مي برند و فقط،دمشق و نواحي اطراف آن،باقي مي ماند.بيابان و صحرا را به خون،آغشته مي كند...سپس با نداي امان،وارد بعلبك(لبنان) مي شوند و چه بلا هايي كه بر سر مردم لبنان مي آورند. چه بسيار كشته شدگاني كه در صحرا ها افتاده اند و چه بسيار اسيران ذليلي كه در كنار رود هستند!(کتاب روز رهایی) نشانه ي ظهور قائم (عج)اختلاف و جنگ بين سه پرچم است؛ 1. پرچمي از عرب كه بيچاره مصريان،از بلاهايي كه اين لشكر بر سرِ آنها مي آورد ! 2. و پرچمي از بحرين،از جزيره ي آرال از سرزمين فارس!

--------------------------------------------------------------------------------   10

 3. وپرچمي از شام، فتنه ي بين آنها يك سال به طول مي انجامد! مغربی ، بر مصريان مسلّط مي شود و شامات را تحت سيطرة خود در مي آورد. بَربَر(غرب) به سوی سرزمین شام(سوریه) می رود. (کتاب روز رهایی)

 ایرانیان زمینه سازان ظهور

 عباد بن عبدالله اسدي مي گويد: يكي از روز هاي جمعه نشسته بوديم و حضرت علي(ع) بر فراز منبر خطبه مي خواند... پس اشعث(بن قيس) آمد و گفت اي اميرالمؤمنين اين سرخ رويان را رها كن(مقصودش غير عرب[ايرانيان] ساكن كوفه و معروف به حمراء بود)، آنها به خاطر توجه ويژه اي كه به آنها مي كني بر ما مسلط شده اند،علي(ع)به خشم آمده فرمود:(امروز درباره عرب چيزي را روشن كنم كه قبلاً پنهان بوده است؛فرمود:چه كسي ما را درباره ظلم اين راحت طلبان سبك مغز،از روي انصاف مي پذيرد كه روي فرش هاي خود مي غلطند و آن گاه يكي از آنها كه بر روده هاي خود زير و رو مي شود نزد من آمده و نسبت به گروهي كه پيوسته به ياد خدا هستند دستور مي دهند تا آنها را از خود برانم و در نتيجه از ستمگران شوم. سوگند به آن كه دانه را شكافت و بنده و موجودات را آفريد، از پيامبر(ص) كه فرمود:به خدا قسم اينان در آينده به خاطر پذيرفتن دين بر سر شما خواهد كوبيد، همان طور كه در روزهاي آغازين براي پذيرش اسلام با آنان مبارزه گرديد. (نشرح هج البلاغه ابن ابی الحدید؛19/124) مغيره مي گويد:هميشه علي(ع) به ايرانيان علاقه و لطف بيشتر داشت ليكن عمر به شدت ار آنان دوري مي جست. (الغارات؛2/499) در تفسير آيه«فَإِن يَكفُر بِها هَؤُلَاءِ فَقَد وَكَّلنَا بَها قومًا لَيسُوا بِها بِكَافِرِين  پس اگر اينان به امر نبوت كافر شوند قومي ديگر را نگهبان مي گماريم كه بر آن كفر نورزند» (انعام/96)

-----------------------------------------------------------------------------------  11

 آمده است مراد از ديگر قوم اولاد عجم(غير عرب) و شيعيانند. (سفینة البحار؛2/165) از پيامبر(ص)نقل شده كه فرمود«بهره مردم فارس در دين اسلام از همه ملت هاي ديگر بيشتر است».(کنزالعمال؛12/9) ظاهراً اين احاديث بيشتر ناظر به آينده زمان و موقعيت ايرانيان در نگهباني از اسلام ولايي و زمينه سازي نهضت جهاني اسلام توسط حضرت مهدي(عج)مي باشد. اصبغ بن نباته (ازیاران خاص حضرت علی(ع) ) مي گويد شنيدم علي(ع) فرمود:گويا چادر هاي غير عرب را در مسجد كوفه مي بينيم كه در ايام امامت و حكومت حضرت مهدي(عج)بر پا مي باشد.قرآن را همانگونه كه نازل شده به مردم مي آموزند».(سفینة البحار؛2/165) و در ذيل آيه«وَآخَرِينَ مِنهُم لَمَّا يَلحَقُوا بِهِم ، و گروه ديگري از ايشان را كه هنوز به آنان نپيوسته اند»(جمعه /3) از ابوهريره نقل شده كه نزد پيامبر نشسته بوديم وقتي كه سوره جمعه بر آن حضرت نازل شد،هنگامي كه اين آيه را قرائت فرمود،مردي برخاست و پرسيد:اي پيامبر«آخرين منهم» چه كساني هستند؟ پيامبر(ص) پاسخ نداد تا يك يا دو سه بار پرسيد در حالي كه سلمان فارسي در ميان ما بود. پيامبر(ص) دستش را بر روي سلمان گذاشت و فرمود:« اگر ايمان در ميان ستاره ثريا باشد مرداني از اينان(فارس و ايرانيان) به آن دست خواهند يافت.» (نورالثقلین 5-323) در تفسير آيه« وَإِن تَتَوَلَّوايَستَبدِل قَوماً غَيرَكُم» (محمد/38)؛ امام باقر(ع) مي فرمايد«اگر اي جامعه عرب روي گردانيد،خداوند قومي غير از شما را جانشين خواهد كرد(يعني ايرانيان و موالي) كه آنان مانند شما نخواهند بود».(نورالثقلین5-45) در تفسير آيه فَإِذَا جَاءَ وَعدُ اُولَاهُمَا بَعَثنَا عَلَيكُم عِبَادًا لَنَا اُولِي بَأسٍ شَدَيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَار؛ پس آن گاه كه وعده اولين آن دو فرا رسد بندگاني از خود را كه جنگ آوراني نيرومندند بر شما بر انگيزيم تا داخل خانه ها را جستجو كنند».(اسرا/5) ؛ وقتي از امام 

---------------------------------------------------------------------------------    12 

 صادق(ع) سؤال شد اينها چه كساني هستند؟ حضرت سه بار فرمود به خدا قسم اينان اهل قم هستند. (بحار الانوار 52/207)

 ابن عباس مي گويد در حضور پيامبر(ص) يادي از فارس نمودم حضرت فرمود: «فارس عصبتنا اهل بيت، ايرانيان حاميان محكم ما اهل بيت اند» ابوهريره مي گويد صحبت موالي و اعاجم(ايرانيان) شد پيامبر(ص)فرمود:((به خدا سوگند من به اينها بيش از شما وثوق و اعتماد دارم يا از بعض شما.)) (عصرالظهور،ص 159)

 محبان مهدي، او خواهد آمد ... امّا !؟

 هرکه هستی و هر چه می خواهی بیا...

 بسم الله...          

 یک گام بردار...              

 سلامی عرض کن... 

 اظهار ارادتی کن...

 بگو: الغوث یا صاحب زمان...

 ببین چگونه باقلب وجانت بازی می کند؟!...  

بگو: آقا جان!به تو پناه آورده ام..... 

به فریادم برس... 

 دستم بگیر...

ردّم مکن... 

رهایم مساز....

لحظه ای مرا به حال خود وا مگذار. بدم ؛ امّا تو را دوست دارم . برای آمدنت لحظه شماری می کنم . درهر نماز،پس از هر فریضه و هر گاه که توفیق مناجات و دعا بیابم از درگاه خداوند تعالی ظهورت را طلب می کنم. هنوز دیر نشده است . فرصت همچنان باقی است .

 بیاییم همه با هم برای ظهور موعود جهانیان دست به دعا برداریم .

                                                                                          التماس دعا

-----------------------------------------------------------------------------------  13

 سؤالات مسابقه ماهنامه او خواهد آمد ... ویژه نیمه شعبان

 * مهدی دوستان عزیز می توانند پاسخ سوالات مسابقه را به شماره پیامک یا  ایمیل و یا صندوق ماهنامه واقع در مسجد امام حسین (ع) دارگان ارسال  نمایند .

 *مهلت ارسال پاسخنامه 14 / 05 / 91 مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) میباشد.  

* زمان اهداءجوایز همزمان باعیدسعیدفطربعدازنمازمغرب –مسجدامام حسین(ع)دارگان

 * به 12 نفر از کسانی که پاسخ صحیح داده اند جوایز ارزنده تقدیم می گردد .

 

********************************************************

   1-كداميك از موارد زير از جمله غلل اساسي در تأخير ظهور حضرت حجت(عج) مي باشد؟

الف)كاهل بودن ما         ب)غفلت و خواب آلودگي ما           ج)پر شدن زمين از ظلم و جور

 2-كداميك از عوامل ظهور پيش از موعد را رقم خواهد زد؟

الف)آگاهي و بيداري مسلمانان            ب) درخواست و دعاي ما             ج)هر دو مورد

 3- اين سخن از كيست؟((چقدر مشتاقم که آنها را در زمان تشکیل دولتشان ببینم؟))

الف) امام حسين(ع)          ب) امام رضا(ع)         ج) حضرت علي(ع)

 4- بهترين مردمان در آخرالزمان چه كساني هستند؟

   الف)كسي كه مراقب خود باشد   ب) در خانه بنشيند و از همسخني با مردم دوري كند        ج) هر دو مورد

 5- زماني بر امتم مي آيد كه.............همچون در دست گرفتن آتش است.

 6-اين سخن از كيست؟ ((مهدي ما در عصر خودش مظلوم است.))

الف)پيامبر(ص)            ب) امام حسين(ع)              ج) حضرت علي(ع)

 7- براساس تفسیر آیه(( فإ ذا جاء وعد اولاهما بعثنا علیکم عبادا...)) پس آنگاه که وعده اولین آن دو فرا رسد بندگانی از خود را که جنگ آورانی نیرومندند بر شما بر می انگیزانیم ... امام صادق(ع) این بندگان را اهل کدام سرزمین معرفی نمودند ؟

الف) اهل قم                          ب ) اهل تهران                      ج ) اهل شام

 8- این سخن از کیست «ایرانیان حامیان محکم ما اهل بیت هستند...»

  الف) حضرت علی (ع)           ب)امام زمان (عج)      ج) پیامبر(ص)

---------------------------------------------------------------------------------  14

 9- این از خصوصیات کدام گروه از مردمان آخرالزمان است؟«اگرمرتکب نشوند گمان می کنند آن روز از عمرشان از بین رفته است »

 الف ) فحشاگران- کم فروشان     ب) حرام خوار و شرابخوار    ج) هر دو مورد

 10- در آخرالزمان زنان با مردان در تجارت مشارکت می کنند بخاطر :

الف ) گرانی                  ب ) حرص به دنیا                   ج ) بی برکتی مال

 11- کدام گروه را خداوند مورد لعن خود قرار داد ؟

 الف ) زنان و مردان همجنس باز

   ب ) زنانی که خود را شبیه مردان و مردانی که خود را شبیه زنان کردند

    ج ) هردو مورد

 12- مردم آخرالزمان در کدام مورد با یکدیگر متحد می شوند ؟

الف) ترک امر به معروف و نهی از منکر  ب) دوری از گناه     ج) دوری از دین اسلام  

 

 محل چیدن.................................................................................

 پاسخنامه مسابقه ماهنامه او خواهد آمد ... ویژه نیمه شعبان

   نام و نام خانوادگی:                                          نام پدر: 

    تحصیلات :                                                 محل سکونت: 

     تلفن تماس:

 

     
  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
الف                        
ب                        
ج                        

 

---------------------------------------------------------------------------------  15

*از همه برادران وخواهران خواهشمنديم جهت نشر معارف، پس از مطالعه،ماهنامه را در اختيار ديگران قراردهيد .

 * همچنين علاقمندان به همکاري ميتوانند مطالب خود را جهت انتشار درماهنامه به صندوق ماهنامه واقع در مسجد امام حسين(ع) دارگان و يا به پست الکترونيکي زير ارسال نمايند .       Email: 313 entezar @ gmail.com

 *علاقمندان ميتوانندبراي مشاهده آرشيو و يا ماهنامه هاي جديد به اين آدرس مراجعه نمايند.                                                                                                                             www.apple.ir7.ir

*شماره پيامک مسابقه :    6780 799 0913

 

 

 

   مهدی دوستان عزیز با ارائه نظرات و انتقادات سازنده خود ما را در جهت هرچه بهتر شدن این ماهنامه یاری نمائید . 

 -----------------------------------------------------------------------------------  16


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

15 / 4 / 1391برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

درباره وبلاگ

به نام یگانه هنرمند هستی، سلام، به وبلاگ « زندگی باطعم سیب » « Living with apple flavor » خوش اومدین لطفا با نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری فرمایید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 29491
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1